Monday 24 February 2014

Intro

Bismillahirahmanirahim.

Idea ku untuk menulis tentang perjalananku semasa cuti dan juga pelayaran selalu datang tika di waktu yang salah. Jadi aku mengambil keputusan untuk mencatit supaya tidak hilang dari ingatan. Ku coretkan cerita cerita ku disini supaya ia boleh menjadi rujukan kepada ku dan segala kenangan manis tidak akan berakhir begitu tanpa pernah di kenang.

Penulisan ini, aku dedikasikan kepada meraka yang suka melancong, makan angin, naik bas,  dan mereka yang sudi membaca pengalaman yang ingin aku kongsikan. Aku bukan pendeta yang janggut suda ke paha, ataupun ilmuwan yang punyai pengetahuan setanding ensklopedia. Aku cuma PELAUT, punyai kerjaya di lautan, belayar bersama kapal bendera Malaysia ke serata dunia.

Waktu senggang semasa cuti, ku abiskan dengan melancong a.k.a berjalan.., naik bas, memandu laju , dan tentu skali bosan bila d hujung cuti ketika akaun bank semakin susut. Melawat saudara dan taulan, merapatkan silaturrahim karena setiap kali tugasan, ia mengambil sekitar 6-7 bulan.. Setiap kali masa bertugas, tentu sekali aku terpaksa melupakan perkara yang aku suka semasa bercuti.




Di kesempatan dan waktu ini, saya akan titipkan kisah kisah saya. Mana yang buruk, jadikan sempadan dan pengajaran.


                     

                                                                                    Tapah / 24 Feb 2014 / 2325hrs






1 comment:

  1. Baccarat | Free Spins, No Deposit & Cash Prizes | FreeBaccaratOnlineCasino
    Play Baccarat online. Free Spins, No Deposit & Cash Prizes. Play online baccarat online. The best way 바카라 to win real money 카지노사이트 with your 인카지노 mobile. No wagering requirements.

    ReplyDelete